קצת אחרת – המדריך לצופה האלטרנטיבי (31) – חלק ב'

הגיע הזמן להמשיך בטיול שלנו ברחבי קנדה עם החלק השני של הסקירה לקראת מונדיאל הנשים (ומי שעדיין לא קרא, מוזמן ללחוץ כאן ולקרוא את החלק הראשון)

בית 4
הנבחרות: ארה"ב, אוסטרליה, שבדיה וניגריה
אם לא הפורמט החדש, שיכול להוביל 3 נבחרות מאותו הבית לשמינית הגמר, כנראה שהבית הזה היה זוכה לכינוי המחייב של בית המוות.
ארה"ב, אחת הנבחרות הכי חזקות בעולם, מחכה יותר מדי זמן לגביע שלישי. מאז הגמר ההיסטורי של 1999, האמריקאיות הצליחו לזכות בשלוש מדליות זהב אולימפיות, אבל לא הצליחו ברגעי האמת של המונדיאל – עם הפסדים לגרמניה (חצי גמר 2003) וברזיל (חצי גמר 2007), והפסד צורם בפנדלים מול יפן בגמר לפני 4 שנים.
אבל לא רק להן יש מה למכור בבית הזה. שבדיה, סגנית האלופה מ-2003, שמצליחה מדי טורניר להגיע לשלבים המאוחרים, חולמת הפעם לזכות בתואר בינלאומי ראשון מאז אליפות אירופה ב-1984. ניגריה, אלופת אפריקה הנצחית, רוצה להיות זו שתפריע לכולן ולגנוב נקודות כשצריך, ואוסטרליה, שהצליחה לעלות לפני 4 שנים לרבע הגמר על חשבון נבחרת נורבגיה, חולמות להיות גורם משמעותי בבית הזה.
שחקניות ששווה לשים לב אליהן:
אם נתחיל לפרט את השחקניות הבכירות של ארה"ב כנראה שלא נסיים לעולם אבי וומבאך, כריסטין ראמפון והשוערת הוותיקה הופ סולו, יהיו השחקניות המובילות של הנבחרת. בשבדיה ניתן למצוא את לוטה שלין, נילה פישר, קוסובארה אסלני (שחקנית שבדית, מוצא בלקני, משחקת בפריס סן ז'רמן – לא מוכר קצת הסיפור הזה?). שימו לב גם לאמילי ואן אגמונד, שחקנית נבחרת אוסטרליה שבגיל 21 רושמת מונדיאל שני, ואסיסאט אושואלה, שחקנית נבחרת ניגריה שהייתה בשנה שעברה מלכת השערים והשחקנית המצטיינת באליפות העולם עד גיל 20.

בית 5
הנבחרות: ברזיל, דרום קוריאה, ספרד וקוסטה ריקה
גם הבית הזה כולל נבחרת אחת גדולה במיוחד ושלוש נבחרות שיאבקו ראש בראש על המקום לשמינית הגמר.
ברזיל היא אומת הכדורגל הגדולה בעולם, והדבר הזה לא מדלג על כדורגל הנשים. עם זאת, נבחרת ברזיל עדיין לא זכתה באליפות העולם, ואפילו יותר מזה היא הצליחה לעלות רק פעם אחת לגמר. אחרי שהודחה ברבע גמר המונדיאל הקודם מול ארה"ב בפנדלים ואחרי שהיא הוא הודחה באותו השלב בדיוק מול יפן באולימפיאדה, ברזיל רוצה להראות בטורניר הזה שהיא עדיין לא ויתרה על החלום לתואר ראשון ברמה העולמית.
ספרד רושמת מגמת השתפרות, בעיקר הודות להצלחות שלה בטורנירים לנבחרות הצעירות. היא מתחילה לקצור עכשיו את הפירות משתי זכיות באליפות אירופה עד גיל 17 ועכשיו הספרדיות רושמות הופעת בכורה במונדיאל הנשים. בבית נמצאות גם דרום קוריאה, שמנצלת את הטורניר המורחב ואת השעיית השכנה מצפון בכדי לעלות לטורניר בפעם הראשונה מאז 2003, ונבחרת קוסטה ריקה, שגם היא עולה לראשונה בהיסטוריה לטורניר, לאחר שסיימה במקום השני בטורניר הצפון אמריקאי.
שחקניות ששווה לשים לב אליהן:
ברזיל היא לא רק מרתה, השחקנית שזכתה 5 פעמים בתואר שחקנית השנה בעולם. גם שחקניות כמו כריסטיאן ואנדרסה תרצנה להיות אלו שיובילו את ברזיל לתואר הראשון. לספרדיות יש את ורוניקה בוקטה, שעושה חיל בליגה הגרמנית, וסוניה ברמודס, אחת הכובשות המצטיינות של הנבחרת. שימו לב גם לג'י סו-יון הקוריאנית, אחת השחקניות הטובות כיום בליגה האנגלית, ושירלי קרוז טראניה הקוסטה ריקנית, עוד שחקנית נפלאה מפריס סן ז'רמן.

בית 6
הנבחרות: צרפת, אנגליה, קולומביה ומקסיקו
שתיים מהנבחרות החזקות בכדורגל האירופי נמצאות כאן, כשמולן תתייצבנה שתי נבחרות לטיניות שהמטרה שלהן היא עלייה מהמקום השלישי.
העלייה הגדולה של ליון ופריס סן ז'רמן בעונות האחרונות מתבטאות יפה גם בנבחרת הלאומית. צרפת שמופיעה בטורניר בסך הכל בפעם השלישית, הגיעה לפני 4 שנים לחצי הגמר והצליחה להגיע לאותו הישג גם באולימפיאדה. עם הרבה תקווה, הצרפתיות מגיעות עם מטרה ברורה והיא להמשיך לבסס את מעמדן כאחת הנבחרות המובילות לא רק באירופה, אלא בעולם. אנגליה, לעומתה די עומדת במקום, כשהיא לא מצליחה מעולם לעבור את רבע הגמר, ובאליפות אירופה האחרונה אפילו הודחה בשלב הבתים בלי לרשום ניצחון אחד.
קולומביה רושמת צעד נוסף בדרך לבסס את מעמדה כנבחרת השנייה בטיבה בדרום אמריקה. כמו לפני ארבע שנים, היא מגיעה כסגנית אלופת דרום אמריקה, עם הכרטיס למונדיאל ולאולימפיאדה. היא אפילו יכולה להגיע עם תחושה של פערים מצטמצמים לאחר שהצליחה לחלץ 0:0 מול הברזילאיות באליפות דרום אמריקה. מקסיקו מגיעה לטורניר נוסף, וגם היא רוצה לשחזר את ההצלחה היחסית שלה מהטורניר הקודם – אז הצליחה לסיים עם שתי תוצאות תיקו, אחת מפתיעה מול אנגליה ואחת מאכזבת מול ניו זילנד (מקסיקו הובילה 0:2 וספגה שני שערים בדקות ה-90 וה-94).
שחקניות ששווה לשים לב אליהן:
לצרפת יש שתי חלוצות קטלניות שידועות כמחוררות שערים סדרתיות – יוז'ני לה סומה ומארי-לור דלי. לצידן תשחקנה עוד כמה שחקניות מופלאות כמו לואיסה נסיב ו-וונדי רנאר. באנגליה, שימו לב לפארה וויליאמס וקארן קארני, שגם הן יודעות לכבוש לא רע. גם באמריקה הלטינית יודעים לעשות דברים יפים, ולשם כך יש לנו ממקסיקו את מוניקה אוקאמפו.

כתיבת תגובה